יום חמישי, 30 באוקטובר 2008

ריפלקציה - אהוד

השיעור זרם יפה מאוד מכל הבחינות ברמה יחסית, אני מרגיש שזה בגלל שאני עובד עם הילדים בצורה שיטתית דבר שמקנה לי בטחון מצד אחד , ומצד שני הוא מכניס את הילדים לריטואל של למידה די קבוע , כך למעשה הילדים יודעים מהו מבנה השיעור ומה בא אחרי מה. התלמידים משתתפים יפה בשיעור והמוטיבציה לאט לאט עולה אם כי קשה שלא להיתעלם מבעיות משמעת בכיתה אצל מספר ילדים. אני לא נח על זרי דפנה כמו מישהו שמצא נוסחה ואני יודע שלפעמים אצטרך לאלתר כל מיני שיטות הוראה שונות , אבל בינתיים נוח לי וגם לתלמידים עם זו.

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

גם מביקורי בשיעורים שלך שמתי לב שיש לשיעור שלך מבנה קבוע. יש בזה חיוב משום שאז, כפי שציינת בפוסט שלך, הילדים יודעים בדיוק למה לצפות. דבר זה יש בו משום אלמנט של רוגע ובטחון. שיטת העבודה שלך - עבודה עצמית קצרה שבעקבותיה דיון, מאלצת את התלמידים להיות אקטיביים והדיון,המתקיים בהנחייתך, שבא בעקבותיה מפגיש תשובות שונות זו עם זו, תשובות הזוכות לתגובות מצדך .
יחד עם זאת, וגם זאת כפי שלמעשה רמזת, יש לגוון לעתים את השיעור, אם זה באמצעות ניסוי הדגמה מעניין, ואם זה באמצעים אחרים.

אודי אמר/ה...

הכתובת שלי היא: EHUDSA והשאר..