יום חמישי, 13 בנובמבר 2008

ריפלקציה

השיעור התנהל בקצב טוב אם כי הפרעות חוזרות ונישנות של יניב ואילנה פשוט מקלקלות את השורה, ישנם תלמידים עם מוטיבציה ברורה ללמוד שמתקשים לשמור על ריכוז לנוכח הפרעותיהם של האחרונים ואף ניגררים לדיבורים מיותרים במהלך השיעור. לדעתי צריך לנקוט בצעד מרחיק לכת לגבי השניים מכוון שהמצב הרחיק לכת בחומרתו.חוקי המשמעת בבית ספר זה לא נאכפים מספיק ע"י ההנהלה ואנחנו כמורים סופגים למעשה את כל ה"אש".
לא יתכן שכל הפרעה חמורה של תלמיד תפתר בפתק עלוב שעליו לכתוב, זוהי התעלמות מוחלטת וחוסר אחריות מצד ההנהלה וכך למעשה הם נותנים איזו שהיא גושפנקה למעשי הילדים.
קטונתי מלהטיף למישהו במערכת הזו, אך ההגיון הפשוט אומר שגם במקרה הקיצוני של זריקת תפוח רקוב לפחות ניתן להציל את השאר , לא בכדי הרחבתי בנושא המשמעת כי אני חושב שעם כל הכבוד לפיזיקה - יש דברים שקודמים לה.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אודי ערב טוב

אני שותף לכאב שלך לגבי חוסר המשמעת וחוסר הכבוד של התלמידים בכיתה. אני בהחלט ביחד אתך במחשבה שאין לעבור לסדר היום על עניינים אלה, על מנת לאפשר לתלמידים ללמוד כראוי. אכן, יש הרבה דברים שקודמים לפיזיקה ואתה צודק בהחלט בעניין זה. על כך אמרו חז"ל "דרך ארץ קדמה לתורה". אז מה אפשר לעשות? היות ואין לנו כל אפשרות להתערב בהתנהלותו ובסדר יומו של בית הספר קיימת גם לך אישית אפשרות למעשים יותר דרמטיים. לדוגמה, אתה יכול לכתוב מכתב אישי שלך להורי התלמיד, עם העתק לתיק האישי של התלמיד. אתה יכול גם לשוחח עם ההורים בטלפון ובמקרים קיצוניים אתה יכול אף להזמינם לשיחה.
אני מקווה בכל זאת שהעניינים אצל התלמידים המפריעים האלה ישתפרו אבל אם לא, תוכל להשתמש באמצעים קיצוניים יותר, למשל כמו אלה שציינתי.