יום שישי, 28 בנובמבר 2008

ריפלקציה:
לדעתי השיעור האחרון נגד את עיקרון "בלום" שאת עיקרו למדתי בשיעור דידקטיקה שקדם לזה. הילדים דיקלמו בצרורות משפטים ומושגים שלאחר מכן התברר שכמעט אין להם מושג על מה הם מדברים . עכשיו אם לקחת את הפלוס מיזה ניתן לומר שישנה הקשבה אחרת לא היה דיקלום , מצד שני כנראה שאצטרך לתת דגש על ישומיות החומר הנילמד אחרת "מה הועילו חכמים בתקנתם.." לסיום רק אציין שאם היה איזשהו הסדר שיניב לא יהיה בכיתה זה היה עוזר קודם כל לתלמידים, אחר כך לי , וכנראה גם לו . אולי תצליח לעזור לי בזה..

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אודי ערב טוב

אני שמח שאתה כבר מיישם את הטקסונומיה של בלום בכיתה, לפחות מן ההיבט של ההבחנה. בלום אכן מסווג את רמות החשיבה לשש שבהן הנמוכה ביותר היא רמת הידע. לפי התיאור שלך הם עדיין ברמת הידע. כדאי שתנסה להרים אותם לדרגת ההבנה ולדרגת היישום, ובעתיד אולי, עם קצת מזל, לרמות הגבוהות יותר.
לגבי יניב, אני חושב שהוא התלמיד הראשון שאני זוכר בשנה זו, לאו דווקא לטובה. זו אכן בעיה. כדאי אולי שתנסה לדבר עם המחנכת שלו ואולי אף עם אורטל כדי לדון באפשרויות שונות בטיפול בו. ייתכן שאתה צודק, וצריך שהוא לא יהיה בכיתה אלא באיזו מסגרת אחרת. כמובן שאשמח לסייע לך אבל נראה לי שכדאי שקודם תדבר אתה עם הגורמים הרלוונטיים (המחנכת ואורטל) ואם זה לא יעזור גם אני אכנס לפעולה.

שבוע טוב

יורם

Unknown אמר/ה...

אתה מצפה מהתלמידים שלך לדרך ארץ,
האם לך יש דרך ארץ?