יום שישי, 9 בינואר 2009

ריפלקציה
המבחן אתמול שיקף בצורה הכי ברורה את הבעייתיות של התלמידים שלי עם שאלות שקשורות בהבנה , החל מהבנת הנקרא ביחד עם הבנת השאלה עצמה- וכלה במתן תשובה הדורשת מחשבה קצת מעמיקה. לבנות הרגלי חשיבה מגוונים לתלמידים לוקח זמן רב למרות שאני מרגיש אחראי במובן זה או אחר לאלמנט הזה.
אני חייב לציין הערה של תלמידה שלי לגבי תלותיות אנרגיית התנועה במסה במהירות ו.....בחצי! אם נסתכל על הנוסחא אז במובן זה היא צודקת.. האם לומר לה שהחצי הוא קבוע לכן רק המסה והמהירות משפיעים? או שזה שווה דיון קצר בשיעור דידקטיקה הבא , לשיקולך..
לסיום רק אזכיר את הבעיתיות של יניב שהולכת וגוברת ביחס ישיר לאדישות של האחראים עליו בנושא המשמעת.
תודה ושבת שלום

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

אודי שלום
אני אכן חושב שסוגיית התלות של אנרגית התנועה במסה ובמהירות ולעומת זאת היותו של המקדם חצי קבוע שווה דיון בשיעור הדידקטיקה הקרוב ואני מודה לך על שציינת זאת. אשתדל, עד כמה שירשה זאת הזמן, להקדיש זמן קצר לסוגיה זאת.
לגבי הבעייתיות של יניב עם בעיות המשמעת, אני מעדיף לקבל ממנו פירוט בנושא (אולי ברפלקציה שלו) ועל פי כך נראה מה יוכלו לעשות "רשויות" בית הספר.