יום שישי, 2 בינואר 2009

ריפלקציה:
השיעור האחרון היתנהל בסדר יחסית מכל הבחינות, נרשמו "עליות שערים" בכל מה שקשור להשתתפות תלמידים בשיעור וזה בהחלט מעודד, עננה שחורה בדמות יניב ריחפה מעל התלמידים ואיימה לפגוע בדינמיקה החיובית שנוצרה,עד שלבסוף בלית ברירה היסתכלתי עליו ועל הדלת ובין רגע הוא הישתרך לו לאיטו תוך כדי שהוא גורם כמה שיותר נזק לפני שהוא יוצא "להחתים כרטיס". נרשמו עוד כמה הפרעות אך בחרתי להיתעלם מהן מכוון שלפעמים " כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".. .
בנושא הדידקטי רק אוסיף שהניסוי של המים והשמן לא נחל הצלחה מרובה אולי בגלל שלא דאגתי למתן את ציפיות התלמידים מהניסוי או שאולי בכל מקרה האשמה היא בניסוי שלא עורר השראה מספקת.
אוסיף רק שהיתאכזבתי מתגובתה של הרכזת בנושא של יניב , אני חושב שאזלת היד וחוסר יכולת המערכת לטפל במקרים כאלה יוצרים אווירה של חוסר אמון כלפי המערכת , ומוציאה את רוח המוטיבציה בקרב מורים באופן טבעי וחבל.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

שלום אודי

ראשית, אני באמת מצטער שיניב מהווה מכשלה רצינית לקיום אווירה לימודית בכיתה. שוחחתי על כך לא מעט עם הרכזת אורטל ואני מבין שעד כה לא קרה למעשה דבר. אמשיך לדבר אתה בנושא בתקווה שתציע לנו פתרון מתקבל על הדעת אולי בכך שתשלח אותו לעשות משהו בספרייה , בסיוע לאחזקת בית הספר או משהו אחר. מכל מקום, אולי כדאי שנזמן שיחה משותפת בין אורטל, בינך וביני בעניין (אינני בטוח שכדאי לצרף את יניב). אשוחח אתה בעניין.
לעניין הניסוי - אינני יודע מה בדיוק היה מהלך העניינים אבל אולי אשמח אם תוכל לפרט לי ככל האפשר כיצד הוא התנהל, כולל ההתערבות שלך והשאלות שלך. ייתכן שניתן יהיה ללמוד משהו לעתיד. ייתכן גם שבאותו השיעור התלמידים לא בדיוק היו פנויים, מאיזושהי סיבה, לעניין. אשמח אם תפרט לי זאת בבלוג , בשיחה פנים מול פנים, או אפילו בשיחה טלפונית.