יום שישי, 19 בדצמבר 2008

ריפלקציה:
מבחינה מקצועית נראה שישנה למידה בכיתה , לצערי הרב היא נובעת בעיקר "משינאת המן" ולא "מאהבת מרדכי" כלומר התלמידים לומדים מכוון שפחד הציונים לנגד עיניהם ולא הרצון לדעת דברים חדשים ,לא קשה לחוש בזה אבל זה בבחינת הרע במיעוטו.
מבחינה משמעתית- "אין חדש תחת השמש", יניב ואילנה ממשיכים לככב ולתפוס כותרות בעוד הם משתדלים "לצרף" אליהם עוד כמה תלמידים "למסיבה".
אני לא הרגשתי טוב שיעור שעבר ויכול להיות שהתלמידים זיהו חולשה וחגגו, או שבאמת ריח הסופגניות בבוקר הזכיר להם שהם חייבים להתחיל כבר לחגוג את חנוכה.
מכל מקום נראה שלקראת הסיסטר הבא או בתחילתו כדאי לשקול ברצינות כמה טריידים שיוכלו להקל על המורים מחד, ועל התלמידים מאידך.
בברכת חג חנוכה שמח ומהנה לך ולמשפחתך.

תגובה 1:

יורם אורעד אמר/ה...

לצערי המערכת משדרת שהציונים הם הדבר החשוב ביותר עבור התלמידים. אנחנו יכולים לנסות להתעלם מכך אך המציאות לא תשתנה. מצד שני, אפשר להגיע עם התלמידים לדברים יפים גם בתוך מסגרת זו, למשל, לערוך דיונים מעניינים ככל שניתן ולהשתדל להציג המחשות והדגמות, לתת להם עבודות עצמיות ועוד. אני חושב שאתה עורך אתם לעתים דיונים מעניינים המחברים אותם למציאות של חייהם. בנושא החדש שאתה מלמד ניתן לשלב גם הדגמות כגון אלו שערך יניב ויסאר. זה יכול להוסיף.
אני חושב שאתה פועל היטב תוך התחשבות במציאות הנוכחית. יחד עם זאת, לגבי יניב ואילנה, כדאי לדבר שוב עם אורטל ואם זה לא יעזור לשקול אולי הזמנת הורים או לפחות שליחת מכתב אל ההורים. צריך להזהר מעט בעניין זה משום שלעתים פוגשים הורים אלימים שתגובתם יכולה להיות מעל ומעבר למה שאנחנו מתכוונים ורוצים. ייתכן שלגבי יניב, כדאי לדבר עם אורטל על פתרון קצת שונה - אולי לשלב אותו במשימות אחרות, כגון עזרה באיזושהיא מסגרת בית ספרית. ייתכן שאתה יכול לתת לו עבודה על נושא שמעניין אותו בנושא האנרגיה (משהו פשוט) ולשלוח אותו לספריה או לאינטרנט כדי שיחפש חומר ויעשה את העבודה. דבר על כך עם אורטל.