יום חמישי, 30 באפריל 2009

ריפלקציה:

שיעור שעבר עמד בסימן חזרתה של מלכת ציר הרשע הכיתתי הלוא היא אילנה בכבודה ובעצמה. כניסה דרמטית לכיתה אגב איחור של כמה דק' כייאה למעמדה הפיקו את תשומת הלב הראויה מנתיניה הנאמנים -בערך כל הכיתה..
הדיוה מיד התפנתה לעסוק בעניינים הבוערים שחיכו לה לאחר חודשיים של העדרות - הפרעות בלתי פוסקות, צחוק וקלות ראש, ובעיקר לסחוף אחריה עוד תלמידים שבשיא חוצפתם הפכו בהיעדרה למנומסים רחמנה ליצלן..
כל זה היה גורם לשאט נפש קלה אם השיעור לא היה נופל על הפרוייקט של יניב האומלל אשר ניסה לפלס לו נתיב בין עדר ההפרעות על מנת להשחיל כמה משפטים מול עיניו הבוחנות של ירון.
הרושם שהיתקבל על ידי ירון הוא כמובן מוטעה (יניב לא זקוק לי שאסנגר עליו בכל הקשור להעברת שיעור ברמה גבוהה), לצערי חוק מרפי היכה בנו חזק ושלח את אילנה להחריב לנו את השיעור, ובכנות אם הייתי חושב שהשיעור יראה כך בגללה - לא הייתי מכניס אותה ובטח שלא בשיעור החשוב הזה.
לסיום אני חייב לציין דבר אחד, אני ויניב צוות אחד שמשתדל לעבוד בהרמוניה ובתיאום מלא, אני מרגיש שהצלחת יניב היא הצלחתי , אך מצד שני אני לוקח אחריות שווה גם לדברים שיוצאים משליטה כמו בשיעור שעבר ,ולכן אני מרגיש חובה מוסרית להיתוודות שהחלק המישמעתי בשיעור היה תחת אחריותי ולא כל כך של יניב שהיה צריך להיתמודד גם עם הפרוייקט גם עם הניסויים וכל זה מול ירון שיושב עם מחברת ורושם כל הזמן רשמים מהשיעור.
שבת שלום

שבת שלום.

3 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אודי שלום

אני מעריך מאד את הקולגיאליות שלך ואת החברות שלך. זה יפה מאד וכל הכבוד. ירון היה מודע ל"נפילה" החד פעמית שהתרחשה אצל יניב. סיפרתי לו, גם תוך כדי שיחת ההערכה עצמה, על האופן הנפלא שיניב מעביר את שיעוריו בדרך כלל, וכמובן בשיתוף הנהדר שיש לכם ביחד.

שבת שלום ולהתראות

RomanKhait אמר/ה...

כמה אני מבין אותכם...
פיזיקה-מקצוע מאוד אליטיסתי. חומר חדש תמיד מנוגד לאינטויציה. אסור שבכיתה יהיו אלה שלא רוצים ללמוד.

יורם אורעד אמר/ה...

רומן שלום

הרשה לי להיות קצת יותר אופטימי (ואולי גם נאיבי, נכון). אמת שיש מספר רב של תלמידים שאינם מעוניינים ללמוד פיזיקה (אבל מצד שני, יש מספיק אחרים שאינם מעוניינים ללמוד גם מקצועות רבים אחרים). לדעתי, למרות התדמית של הפיזיקה כמקצוע אליטיסטי, יש ללמד פיזיקה גם לתלמידים שאינם רוצים ללמוד ולהסביר מושגי יסוד לכולם (או לפחות לתלמידים נורמליים).