יום שישי, 15 במאי 2009

ריפלקציה:

קשה להגדיר את המצב כאידיאלי כרגע אך מגמת שיפור גדולה בהכרח ניכרת לעין. אילנה ממשיכה להיתחצף מידי פעם ונדמה כאילו זה תכלית חייה או לחם חוקה, מבחינתי יש לה בעיה נויירוטית במקרה הטוב - פסיכוטית במקרה הפחות לכן גם רמת הציפיות שלי ממנה בהקשר המשמעתי בהתאם.
על כל פנים השיעור נחלק לשניים, החלק הראשון עברנו עם התלמידים על מושגים והגדרות לפני המבחן וניתן להגיד שהם כמעט "שתו בצמא את דברינו" אך באופן לא מפתיע חלקם שאלו במבחן בדיוק את אותן שאלות שהעלנו בחלק הראשון, וזה רק מראה עד כמה הם לא סומכים על עצמם.. אני חייב לציין שהשיעור הזה יניב הציג פן הומוריסטי (עוד אחד מהארסנל שלו...) ומהל את השיעור בקורטוב בידורי וזה תרם מאוד לאווירה, לדעתי תלמיד שצוחקים איתו מידי פעם (הומור עם גבול כמובן) ירגיש לא נעים להפריע בגלל הקרדיט שהוא מקבל מהמורה , הבעיה היא שבשביל זה צריך קצת ניסיון כי בכל זאת זה מצריך שקט נפשי לבצע תמרונים מסוג כזה.
שבת שלום

2 תגובות:

יורם אורעד אמר/ה...

אודי שלום

לא מפתיע אותי שהתלמידים שאלו במבחן את אותן השאלות שהם שאלו בשיעור הקודם (וגם נענו, כך אני מניח). זה מעיד פשוט על חוסר בטחון עצמי שלהם באותם נושאים שהם נתקלים בהם בבעיה.
אני מבין שאילנה ממשיכה להוות בעיה. אנא, השתדל לא להשתמש בביטויים "פסיכיאטריים" כשאתה מתאר אותה כאן אלא להתמקד יותר בפן הדידקטי וההתנהגותי שלה כפי שהוא בא לביטוי בכיתה.
השימוש של יניב בהומור כדי ליצור אווירה לימודית נעימה, נראה לי מעניין והוא חדש גם לי.
עניין אחר, שאינו קשור להוראה - אני יודע שבתקופה זו אתה חווה ימים קשים ועצובים ואני מחזק את ידיך.

אודי אמר/ה...

היי יורם, שני דברים, אחד תודה על החיזוקים, דבר שני בקשר לאילנה , המסר שאני רציתי להעביר לך זה שהגעתי למסקנה שאילנה לא שולטת בדחפים שלה להפריע, לכן לדעתי זה כבר עניין נפשי לא פשוט ולכן אני גם לא יוצא מיגדרי כדי לחנך אותה. תודה